رهروان اندیشه انقلاب اسلامی

پایگاه علمی-تحلیلی رهروان اندیشه انقلاب اسلامی _ _ _ {انتشار آزمایشی}

رهروان اندیشه انقلاب اسلامی

پایگاه علمی-تحلیلی رهروان اندیشه انقلاب اسلامی _ _ _ {انتشار آزمایشی}

رهروان اندیشه انقلاب اسلامی

عصر گذار؛ عصر انتظار است. حرکت تاریخی جامعه شیعیان در دوران انتظار، صیرورت و گذار به یک جامعه عالی است که اراده معصوم علیه السلام در تمام شؤون آن جاری شده باشد. و تا جامعه شیعه خود را به یاران سیدالشهداء علیه السلام نزدیک نکند و همچون عبد امام صادق علیه السلام نگردد؛ امام زمانمان ظهور نخواهد کرد.

پس این ما هستیم که باید عوض شویم؛ تغییر کنیم؛ متعالی گردیم؛ به سمت امام علیه السلام حرکت کنیم. ما باید دگرگون گردیم. عصر گذار؛ یعنی همین!

امام ره به ما آموخت انتظار تنها در مبارزه است، و این بدین معناست که وظیفه ما در دوران انتظار فعال بودن و درگیری با جبهه باطل است نه منفعل بودن و انزوا!
حقیقت آن است که جامعه ی منتظر شیعه در دوران غیبت وظیفه ای بس سنگین بر عهده دارد و آن زمینه سازی ظهور آن حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است. در باب مؤلفه های زمینه سازی توسط علماء سخنان زیادی گفته شده است که شامل ابعاد مختلفی از معیار ها همچون تربیت 313 یار، ایجاد پایگاه قدرت شیعیان، افزایش اسلام خواهی درسطح جهانی، به اضطرار رسیدن مؤمنین در نیاز به امام و ... خواهد بود که می توان همه آنها را در یک گذاره از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی خلاصه کرد:
»»»»»»»»"تمدن نوین اسلامی"««««««««

کارخانه انقلاب سازی گوگل

کارخانه انقلاب سازی گوگل

تونی کارتالوچی

چکیده:

نویسنده با بررسی پیشینه و عملکرد گروهی موسوم به اتحاد جنبش های جوانان که فعالیت های اینترنتی گسترده ای دارد و در هفته های نخست به راه افتادن ناآرامی ها در مصر نیز نقش فعالی داشته است، نتیجه می گیرد، این سوابق حکایت از آن دارند که دولت، شرکت ها و رسانه های آمریکایی دست در دست هم،  در حال تحریک جوانان کشورها و تلاش برای راه اندازی نسخه دوم انقلاب های رنگی در این کشورها هستند. بررسی افراد حاضر در نشست های این گروه که همگی دارای پیشینه های دولتی، شرکتی و رسانه ای هستند، جای هیچ تردیدی باقی نمی گذارد که آنها در پی اهداف مشخصی هستند. بررسی گروه ها و محافلی از این دست، خواننده را با اهداف پشت پرده  و نقش آنها در تحولات جاری جهان عرب و خاورمیانه بیشتر آشنا می کند.

 


در سال 2008 «اتحاد جنبش های جوانان»، نشست آشنایی خود را در نیویورک برگزار کرد. در این نشست، آمیزه ای از کارکنان وزارت امور خارجه، اعضای شورای روابط خارجی، کارکنان پیشین امنیت ملی، مشاوران وزارت امنیت داخلی و نمایندگان زیادی از شرکت ها و سازمان های رسانه ای آمریکا از جمله AT&T، گوگل، فیس بوک، NBC، ABC، CBS، CNN، MSNBC  و MTV شرکت داشتند.

این نکته ای شک برانگیز است که چنین جلسه ای از نمایندگان دخیل در سیاست های اقتصادی، داخلی و خارجی آمریکا در کنار سازندگان افکار عمومی در رسانه های گروهی، برای گفت و گو پیرامون آینده آمریکا و راه های رسیدن به چنین آینده ای تشکیل شده است. در کنار این سیاست سازان، لشگری از فعالان «مردمی» نیز شرکت داشتند که به این دستیابی «کمک» می کردند.

در میان این افراد، گروه «شش آوریل» از مصر حضور داشت که در آن زمان چندان شناخته شده نبود. این مصریان فیس بوکی، مدتی بعد (در فوریه 2010 ) در فرودگاه قاهره با «گروه معتمدان بحران بین المللی» محمد البرادعی ملاقات کردند و سال بعد را به پیشبرد اعتراض ها به نمایندگی از او برای سرنگونی دولت پرزیدنت حسنی مبارک سپری کردند.

در بیانیه ماموریت اتحاد جنبش های جوانان آمده است، این گروه، سازمانی غیر انتفاعی است که تلاش خود را وقف کمک به فعالان مردمی برای ایجاد ظرفیت های لازم و گذاشتن تأثیری گسترده تر بر جهان کرده اند. اگر چه این اظهار نظر در نگاه اول کاملاً بی ضرر و شاید حتی مثبت به نظر می رسد، اما با کند و کاو در وضعیت کسانی که در Movements.org مشارکت دارند، دستور کاری سیاه فاش می شود که دشوار می توان باور کرد،  چنین هدف زشتی در سر داشته باشند.

این گروه، به طور رسمی، والدین Movements.org ، وزارت امور خارجه آمریکا و مدرسه حقوق کلمیبا هستند. حامیان مالی شرکتی آن، گوگل، «پپسی» و «گروه آمنیکون» هستند که همگی در فهرست اعضای حامیان جهانی سازی شورای روابط خارجی می باشند. «سی بی اس نیوز» یکی از این حامیان است و در فهرست عضویت «خانه کاتهم» شرکتی و مدافع جهانی سازی قرار دارد. حامیان مالی دیگر این گروه شامل «فیس بوک»، «یوتیوپ»، «میت آپ»، «هاوکست»، «نشنال جئوگرافیک»،  MSNBC ، GenNext و مؤسسه روابط عمومی «ادلمن» هستند.

یکی از اعضای «تیم» Movements.org که از مؤسسان آن نیز می باشد، جراد کوهن است. او از اعضای شورای روابط خارجی، مدیر «ایده های گوگل» و عضو پیشین گروه برنامه ریزی وزارت امور خارجه آمریکا در دوران کوندالیزا رایس و هیلاری کلینتون است.

عضو مؤسس دیگرMovements.orgجیسون لیبمن از «هاوکست مدیا» است که برای ایجاد «سرگرمی های دارای برند مشتری، نوآوری در رسانه های اجتماعی و بهره برداری از شرکت های ابرثروتمند»، با غول های شرکتی چون «پراکتور اند گمبل»، «کداک»، «استپلز»، «فورد» و سازمان های دولتی نظیر وزارت امور خارجه آمریکا و وزارت دفاع آمریکا همکاری کرده است. او به مدت چهار سال در گوگل حضور داشته است و در آنجا با «تایم وارنر»، «نیوز کورپوریشن»، «وایاکام»، «وارنر میوزیک»، «سونی پیکچرز»، «رویترز»، «نیویورک تایمز» و «واشنگتن پست» کار کرده است.

 

رومن ساندر نیز در مقام یکی از مؤسسان Movements.org صاحب اعتبار شد. او Access 360 Media را تأسیس کرد که یک شرکت تبلیغات  گروهی است. به علاوه، او سی و پنج مدیر اجرایی ارشد از شرکت هایی چون AT&T، «کوئیک سیلور»، فیس بوک، AHP، یوتیوپ، پپسی و  مدیرانی از دولت آمریکا را در نشست PTTOWبه منظور بحث پیرامون آینده «صنعت جوانان» گرد هم آورد. او همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره Gen Next نیز هست، سازمان غیر انتفاعی دیگری که بر «تغییرات اثر گذار بر نسل آتی» تمرکز دارد.

با در نظر گرفتن عضویت این افراد، دشوار می توان باور کرد، تغییری که آنها خواهان مشاهده آن هستند، چیزی کمتر از دیدن نسلی است که پپسی بنوشد، آت و آشغال های مصرفی بیشتری را خریداری کند و دروغ های دولت ایالات متحده را که از طریق رسانه هایی که شرکت ها مالک آن هستند به خورد ما می دهند،  باور کنند.

اگر چه فعالان حاضر در نشست  Movements.org به فلسفه  لیبرالیسم «متمایل به چپ» وابستگی دارند، اما تک تک کسانی که پشت پرده این نشست قرار دارند، بودجه آن را تأمین می کنند و دستور کار این فعالان را گوشزد می کنند، آمیزه ای از ابر شرکت های آمریکایی هستند. آنها دقیقاً همان کسب و کارهای بزرگی هستند که حقوق بشر را به شکل گسترده ای زیرپا می گذارند، محیط زیست را نابود می کنند، کالاهای بنجل تولید شده در ورای دریاها و به دست کارگرانی که در شرایطی نزدیک به شرایط بردگان زندگی می کنند را به فروش می رسانند و یک دستور کار آز و طمع و توسعه دائمی را به هر قیمتی  که شده است، دنبال می کنند. این ریاکاری بهت آور است، مگر آنکه این اقدامات را در چهارچوب دستور کار زشت و سود طلبانه  آنها ببینید  که فقط در زیر پرچم نگرانی های بشردوستانه  به ظاهر حقیقی می توان آن را به انجام رساند؛ دستور کاری که در زیر کوه هایی از سخن سرایی های به ظاهر خوب مدفون شده اند و لشگری از جوانان ساده لوح به پیشبرد آن یاری می رسانند.

آنچه شاهدیم، مجموعه ای نیست که همه فعالان در چهارچوب آن کار کنند، بلکه مجموعه ای منتخب از فعالانی است  که روی «نقاط مشکل زایی» کار می کنند که وزارت امور خارجه آمریکا دوست دارد شاهد ایجاد «تغییر» آنها باشد. با مشاهده سودان، ایران، عربستان سعودی، مصر، اروپای شرقی، ونزوئلا و حتی تایلند ـ کشورهایی که  تاکنون جنبش ها و اعتراض هایی با هدف تضعیف دولت های آنها که رفتاری سازنده با دستور کار شرکتی آمریکا ندارند، در آنها به راه افتاده است ـ درخواهید یافت که  Movements.org از اقدامات آنها پشتیبانی می کند.

«جنبش ششم آوریل مصر» یکی از آنهاست و نقش موفقیت آمیز و آشکار آن در برکنار کردن حسنی مبارک توسط آمریکا ـ ضمن امیدواری به اینکه شاید فرد مورد نظر خود یعنی محمد البرادعی را در منصب ریاست جمهوری ببینند ـ نمونه ای کامل از کاری است که این لشگر جدید از جوانان تحریک شده، برای انجام آن به کار گرفته اند. این نسخه دوم انقلاب رنگی است که مستقیماً توسط وزارت امور خارجه آمریکا و با پشتیبانی شرکت های آمریکایی صورت می گیرد.

توصیه می شود، خوانندگان به Movements.org مراجعه و مطالب این وب سایت را مطالعه کنند و به خصوص سه نشستی که آنها برگزار کرده اند و کسانی را که در این نشست ها شرکت داشته اند مورد بررسی قرار دهند. هر کسی،  از شرکت «RAND» تا شورای روابط خارجی، وظیفه «تحریک کردن» را بر عهده دارد. بی تردید Movements.org یکی از بازوهای جدید دستکاری و تضعیف حق حاکمیت ملی کشورهای خارجی است.

منبع :

www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=23283

 به نقل از: ماهنامه سیاحت غرب، شماره 94

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی